Bilde

Trenger du hjelp?

Finn svar på ofte stilte spørsmål

Priser

Hvorfor endrer MVA seg på min bestilling?

Ved bestilling av utstyr, alkohol og/eller personell endrer mva-satsen seg fra 15% til 25%.

Har dere minstebestilling på deres produkter?

Du har i utgangspunktet ikke mulighet til å legge in færre enn minsteantall av hver vare i handlekurven, men vi kan gjøre unntak. Ta kontakt så finner vi en løsning!  

Meny

Jeg klarer ikke bestemme meg for en buffet, kan jeg bestille halvparten av hver?

Vi anbefaler ikke å bestille halvparten av hver buffet for man vil risikere at noen retter forsvinner veldig raskt og at noen gjester føler seg litt snytt fordi de ikke fikk smake på alle retter.

Kan jeg bytte ut en rett med en rett fra en annen buffet?

Buffetene våre selges i utgangspunktet slik de står beskrevet. Mange av rettene ligger også som ekstraretter og kan bestilles ved siden av en annen buffet. Ved spesielle anledninger har vi allikevel mulighet for å gjøre enkelte utbyttinger.

Menyen jeg ønsker finnes bare på en lokasjon, hva gjør jeg?

Leveringstider, utvalg og tjenester kan variere avhengig av hvilken lokasjon du bestiller fra. Velg din adresse øverst på siden og se utvalget der du er. Vi oppdaterer og justerer utvalget etter lokale forhold. Ønsker du et produkt eller en meny som ikke finnes tilgengelig i din by, ta kontakt så skal vi prøve å hjelpe deg. 

Kan jeg bestille ekstraretter uten å ha bestilt en hel buffet?

Det går fint å bestille enkeltretter fra våre bufffeter uten at man har bestilt en hel buffet så lenge man bestiller minimumsantall av hver rett.

Hvordan skal jeg beregne mengde mat til mitt selskap?

Nok mat til alle gjester er kjempeviktig for enhver begivenhet. Vi beregner porsjonsstørrelser basert på vekten og tilpasser våre menyer etter anledningen de er tiltenkt. Våre produkter er angitt i porsjoner for buffeter og som individuelle enheter for tallerkenretter, påsmurt, kaker og bakverk.

Standard mengdeberegning:

  • Baguetter: 1 per person
  • Wraps: 1 wraps per person
  • Rundstykker: 3 halve rundstykker per person
  • Middags- og varme og kalde lunsjretter: 1 porsjon per person
  • Tapas og buffet: 1 porsjon per person

Hvis du er usikker på mengden du trenger, ta gjerne kontakt med oss, så hjelper vi deg gjerne.

Retur

Hva gjør vi om vi ikke er hjemme på dagtid for henting av returutstyr?

Da anbefaler vi at man bestiller retur til et spesifisert tidspunkt.

Vi må være ryddet ut av selskapslokalet på kvelden, hva gjør vi med utstyret som skal returneres?

Hvis du ikke kan være fleksibel på henting av returutstyret, anbefaler vi å bestille retur ved spesifisert tidspunkt, da kommer vi når du ønsker det å henter utstyret. 

Du kan også velge å returnere tilbake utstyret selv for å slippe denne ekstra kostnaden. Utstyret leveres da til oss på avtalt avdeling.

Hva menes med "retur av utstyr"?

Retur av utstyr kan gjøres på 3 måter. Du kan returnere selv, vi kan hente 1-3 dager i etterkant, eller du kan velge at vi skal komme på et spesifisert tidspunkt. Returmetode må velges i forkant av levering. 

Betaling og faktura

Hvordan betaler jeg?

Vi oppfordrer alle våre kunder å betale med kort ved bestilling. Etterskuddsvis betaling med bankoverføring etter utsendele av faktura kan innvilges etter avtale. 
Flyt Catering kan gjøre en kredittvurdering av kunder før vi innvilger fakturabetaling.

Renter på forsinkede betalinger belastes etter forfall på fakturaen.

Ordrer faktureres etter registrert retur. Vi har en standard betalingsfrist på 4 dager på faktura. Ønskes lenger betalingsfrist må dette avtales før levering.

 Det er kundens ansvar at vi motatt korrekte fakturaopplysninger i forkant av levering. Ved endring og/eller tilføying av informasjon på faktura i etterkant av at levering har skjedd tilkommer det fakturagebyr på kr 150,- eks mva på grunn av ekstra omkostninger. Fakturagebyr tilkommer ved valg av papirfaktura.

Hvordan avbestiller jeg min ordre?

Hvis du er innenfor endringsfristen kan du selv slette bestillingen på din side, alternativt kontakte oss på e-post info@flytcatering.no. Avbestillingen sendt på e-post er ikke gyldig før vi har bekreftet at avbestillingen er mottatt. Telefon eller SMS er ikke gyldig metode for avbestilling.

Vi har like frister for bestilling, endring og avbestilling.

Påsmurt, bakverk, kaker og kalde lunsjretter:

  • kl 13.00 to (2) virkedager før levering.

Selskapsmeny, varmmat, tapas og buffet:

  • kl 13.00 fem (5) virkedager før levering.

Personell og utleieutstyr:

  • kl 13.00 ti (10) virkedager før arrangementet.

Selskapslokaler:

  • Egne frister avtales på forhånd.

Avbestilling etter utløpt frist og innen 2 virkedager faktureres 50 % av opprinnelig beløp. Avbestilling etter 2 virkedager etter endt frist faktureres 100% av opprinnelig beløp.

Kan jeg bestille på vegne av et firma?

Ja, vi kan sette opp bedriftskonto med faktura. Ta kontakt på e-post for å få en bedriftskonto hos oss. 

Levering

Noen av gjestene har allergier, hva gjør jeg?

Vi har lang erfaring med å levere allergivennlige og trygge måltider til våre kunder. Et allergivennlig måltid skal være like fullgodt som et standardprodukt hos oss. Allergener i hver rett vises på vår nettside, og du kan enten bestille kun retter som er frie for allergenet, eller ta kontakt med oss og be oss tilpasse menyen for deg.

Påsmurt, kald mat og hovedretter kan tilpasses til hver enkelt allergi, tapasmenyer og buffeter kan kompletteres med ekstra retter fra "lag din egen buffet". 

Ofte er det ikke nødvendig å bestille en helt egen meny til vedkommende. Ta kontakt, så hjelper vi deg. 

Vi har ingen spesifisert allergimeny som vi sender ut på forhånd. Ved allergier lager kjøkkenet egen mat som allergikere kan spise ut fra hva resten av gjestene spiser, samt hva som er tilgjengelig den dagen. 

Vi gjør vårt beste for å levere trygg og sikker mat til alle våre kunder. Dersom man bestiller allergitilpasset mat fra oss, vil maten bli tilberedt og pakket separat og få egen merking.

Ved hyperallergi eller luftbåren allergi vil vi likevel gjøre dere oppmerksomme på at den allergivennlige maten tilberedes på samme kjøkken som våre øvrige leveranser og kan dermed inneholde spor av allergenet.

Dersom personen med allergi ikke tåler spor av eller luftbårne partikler av allergenet, ber vi om at dere tar kontakt med oss så raskt som mulig for at vi skal kunne finne en løsning for vedkommende.

Setter sjåføren opp buffeten for oss?

Våre sjåfører har mange leveringer i løpet av en dag, og har derfor ikke tid til å rigge opp buffeten og sette ut maten for hver enkelt kunde. Om man ønsker at noen andre gjør i stand dette kan man leie inn servitør av oss.

Hvordan leveres maten?

Lunsjmat som sandwicher, rundstykker, snitter, wraps osv. kommer på fat pakket med plast og kan settes rett frem. Koldttallerkener kommer på porselenstallerkener klare til servering. Ved bestilling av buffet kommer de kalde rettene på porselensfat. De varme rettene kommer i aluminiumsbakker i thermo-kasser. I disse kassene holder maten seg varm inntil et par timer, men vi anbefaler at du velger leveringstid nærmest mulig spisetidspunkt.

Hva gjør jeg hvis noe mangler eller dersom jeg oppdager feil ved levering?

Så snart du oppdager mangler/feil ved bestillingen er det viktig at du ringer oss, slik at vi kan rette opp i dette så raskt som mulig. I de fleste tilfeller vil vi være i stand til å levere ny vare på kort tid. Kontaktinformasjon finner du nederst på denne siden.